Industri permainan video dunia mendapat momentum; hanya pada tahun lepas perolehan tahunan pasaran mencapai $ 100 bilion. Sektor ekonomi yang besar, ia menyentuh kehidupan hampir 2.3 bilion orang yang bermain permainan video setiap hari.

Nampaknya angka-angka itu hanya akan berkembang, memandangkan para pemain industri mengharapkan pendapatan meningkat kepada $ 128 bilion menjelang tahun 2020. Syarikat teknologi DMarket percaya ia dapat memainkan peranannya dalam memudahkan perkembangan yang lebih pantas.

DMarket adalah pasaran global pertama yang membolehkan kandungan dari permainan video – apa-apa barangan dalam permainan – untuk diniagakan terima kasih kepada blockchain dan teknologi kontrak pintar. CEOnya Volodymyr Panchenko percaya memberi pemain peluang untuk berdagang aset dalam permainan akan membawa kepada banyak industri orang baru dan wang baru.

Panchenko bercakap di sini tentang industri hiburan interaktif dan tempat DMarket akan mengambil di dalamnya:

Membawa berbilion ringgit kepada industri

2.3 bilion orang bermain permainan setiap hari, cuba mencari beberapa barang dalam permainan yang jarang berlaku. 6% pemain mendapatkan wang yang besar dengan perdagangan dalam permainan kandungan, 94% lain tidak mendapat apa-apa. Platform lintas permainan kami memberikan peluang untuk mengewangkan masa dan usaha kepada semua pemain. Ia mewujudkan ekonomi baru yang melebihi $ 450 bilion.

Masalah utama yang telah menghentikan orang lain daripada dapat melakukan apa yang telah kami lakukan adalah teknologi. Beratus-ratus ribu pangkalan data setiap permainan dan setiap penerbit perlu disegerakkan selepas setiap transaksi. Untuk menyelesaikan masalah ini, kami menggunakan pangkalan data blockchain.

Bagaimana DMarket mengumpul $ 11 juta bukan $ 1 juta

Ramai orang telah menyokong idea kami. Dalam masa empat hari berikutan pelancaran penjualan DMarket yang menarik $ 11 juta dari banyak pelabur, kedua-dua dana swasta dan besar.

Syarikat itu menjual kira-kira 36 juta token bernilai hampir $ 12 juta. Tetapi sebenarnya, DMarket menerima sedikit kurang daripada $ 11 juta, $ 12 juta jika anda memasukkan token bonus yang pergi ke pelabur pertama kami

Kami memerhatikan permintaan produk kami tinggi pada momen pertama – kami menaikkan $ 1 juta dalam masa hanya 17 minit selepas kami melancarkan penjualan token.

Pada mulanya, kita dijangka menarik $ 1 juta, tetapi kami mendapat hampir $ 11 juta pada akhirnya

Dengan menganalisis kejayaan kami, saya dapat mengatakan bahawa DMarket adalah tawaran tepat pada masanya yang memenuhi permintaan yang semakin meningkat di pasaran permainan.

Keperluan untuk platform seperti ini telah lama wujud. Ciri unik platform adalah bahawa pemain, pemaju, dan penerbit permainan boleh menjadi pemain aktif ekonomi baru.

Bagi pemain, ia adalah satu kemungkinan untuk membeli dan menjual, dan mendapatkan wang hanya pada mana-mana platform permainan tanpa pengecualian. Kira-kira 94 peratus daripada pemain, tidak mempunyai kemungkinan demikian hari ini. Jadi, kami menetapkannya.

DMarket meramalkan pelbagai peluang untuk pemain industri – ia akan terus berusaha untuk memperluas penonton platform, meningkatkan aliran wang, dan menarik lebih ramai pemain, penerbit dan pemaju.

Peluang untuk penerbit dan pemaju

Bagi penerbit dan pemaju terdapat banyak "ceri di atas". Pertama sekali, ada komisen, ia tidak akan melebihi lima peratus pada setiap kesepakatan. Dan bahagian utamanya adalah untuk pemegang hak cipta – penerbit, pemaju.

Kedua, promosi bersama. Menggalakkan platform kami, kami juga mempromosikan permainan video yang tersedia di atasnya. Akibatnya, penerbit boleh menjimatkan pemasaran.

Ketiga, platform kami meningkatkan kitaran hidup permainan video di pasaran dengan menimbulkan minat kepada mereka. Pemain akan bermain lebih lama dan mencari barangan permainan yang jarang berlaku yang boleh mereka peroleh. Ini bermakna pemegang hak cipta akan menerima royalti lebih lama lagi.

Kami menawarkan program karunia khas untuk pemaju dan penerbit. Sehingga 18% daripada dana DMarket yang tertarik dengan jualan token, akan dibelanjakan untuk merangsang pemaju dan penerbit untuk mencipta model perniagaan yang berkesan dan menarik bagi item dalam permainan yang disimpan di blok blok DMarket.

DMarket memberikan peluang kepada komuniti permainan untuk membuat aset dalam permainan untuk sebarang permainan yang disimpan di blok blok DMarket. Item baru, yang diluluskan oleh penerbit dan pengundi, akan membawa pendapatan tambahan kepada kedua-dua, pemain dan penerbit, dan memperkaya dunia permainan dengan aset dalam permainan baru dan unik. Ramai pemain dan peminat permainan akan memenuhi cita-cita mereka dalam penciptaan kandungan permainan. Kontrak pintar dan teknologi blockchain akan menjamin ketelusan semua urus niaga dan secara automatik mengedarkan pro ts dalam terma yang dipersetujui bersama dengan semua pihak.

Pada masa ini DMarket menyokong beberapa studio perkembangan permainan besar, termasuk 4A Games (Metro 2033, Metro: Last Light), World Game GSC (S .TALKER, siri Cossacks), Permainan Tatem (Carnivores, Vivesector, Cryostatis) .Plus syarikat itu sekarang sedang berbincang dengan sedozen penerbit global utama yang lain.

Token DMarket dan November ICO

Semua item permainan yang didagangkan di platform kami boleh dibeli hanya dengan token DMarket. Dengan memperluas penonton kami dengan menarik penerbit, pemaju, dan pemain, kami akan meningkatkan bilangan tawaran dan permintaan untuk token bersama dengannya. Pada masa yang sama bilangan token DMarket akan terhad.

Kami telah menjual sebilangan besar token pada bulan Ogos semasa penjualan token selama 4 hari dan kami sedang bersedia untuk ICO pada bulan November. Untuk saat ini kami tidak mendedahkan jumlah token yang kami merancang untuk menjual pada bulan November; dan kami juga tidak bersedia untuk menamakan jumlah pelaburan yang kami ingin menarik. Walau bagaimanapun, apa yang dapat kita katakan ialah kadar itu akan sama dengan 750 token DMarket untuk 1ETH dan DMarket itu tidak akan menjual tokennya lagi selepas ini.

Terdapat preseden yang dikenali sebagai "ICO selama 35 saat", apabila semua token menjadi tertumpu di tangan beberapa orang dalam masa yang singkat selepas permulaan jualan. Kami tidak mahu perkara itu berlaku lagi – ini membunuh idea yang sangat dari platform.

Kami berminat untuk melihat tanda-tanda DMarket di tangan seberapa banyak pelabur dan pemain sebenar yang mungkin – di tangan komuniti permainan. Dan kami mahu melindungi platform kami dari sebarang spekulasi.

Satu peluang perniagaan alternatif

Menggunakan API DMarket, pemaju permainan dengan mudah boleh menyambung permainan mereka ke DMarket, meningkatkan pendapatan dan mengembangkan komuniti permainan. API DMarket mempunyai banyak peluang perniagaan untuk usahawan lain. Item yang disimpan di blok blok DMarket boleh diintegrasikan ke dalam kedai dalam talian yang popular, digunakan sebagai kaedah pembayaran atau pinjaman, atau bahkan di bursa saham.

Versi alpha DMarket akan muncul menjelang akhir bulan Oktober. Versi produk yang lebih maju akan keluar pada suku pertama 2018.


Artikel teresebut dipapar and diterjema dari petikan sini.